onsdag 12 januari 2011

Long time no blugg.

Matte bara snor laptopen hela tiden för att blugga om det där människostallet de håller på att fixa till.
Vi har haft en liten försmak av våren sedan sist. Iallafall blev det plusgrader i några dagar. Skönt! Mindre skönt var det att konstatera att det stämmer som de brukar säga: Det som göms i snö kommer upp i tö. I mitt fall var det dynga som kom upp i min sjukhage. Plötsligt var den inte lika fin och vit längre.
Bra tycker jag, matte behöver jobba lite.
Själv skulle jag vilja jobba mer också. Men husse har lovat att utöka skrittrundan från och med nästa vecka.
När en stackars häst ska få komma ut i en riktig hage kan man fråga sig ...
Jag har iallafall tur som har begåvats med världens bästa mamma. Hennes hage är ju bredvid min, och hon står långa stunder varje dag vid staketet och håller mig sällskap.

Matte körde mig idag. Jag vet inte varför hon inte gör det mer, men jag misstänker att det är för att husse vill ha mig för sig själv. Han ser nämligen oförskämt lycklig ut varje gång vi har varit ute i skogen han och jag.

Champis- gillar husse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar