onsdag 15 december 2010

En lysande idé

Eller kanske inte.
Svensk travsport ämnar byta ut belysningen på ett antal banor, för en kostnad av i runda slängar 200 miljoner kronor. Kanske mer. Man hävdar att TV-bolagen kräver detta för att travet ska få sändningstid. Något som nu visat sig inte vara sant. Nu är jag bara en häst och inte så slängd i matte, men det låter som väldigt mycket pengar för något som uppenbarligen inte behövs?
Med tanke på det krisläge som travet befinner sig i kanske det vore bäst att först och främst se till så att det finns några hästar kvar på banorna att belysa?
Här från gården kommer enligt planerna hälften av fölstona att säljas nästa år, många uppfödare resonerar likadant.
Sett ur mitt perspektiv ser jag hellre att min matte har råd att köpa foder till mig, än att jag är väl upplyst när jag springer på banan.

 
Champis-snygg i all belysning.

1 kommentar:

  1. Nu har jag gått med i protestgruppen på fb....vilket himla dumt påhitt att slänga pengar i sjön (belysningen) på det här viset.

    SvaraRadera