måndag 8 november 2010

Sysselsättning?

Sedan några dagar tillbaka delar jag min tid mellan sjukboxen och sjukhagen. Jag har alltså äntligen fått komma ut igen! Tjoho, tänkte jag då matte ledde ut  mig, tills jag insåg HUR liten en sjukhage faktiskt är..
Husse låter mig inte ha laptopen utomhus (känslig snubbe det där), och det dröjde inte länge innan jag insåg att jag behöver en till hobby.

Jag försökte knyppla, men ni anar inte hur rackarns svårt knyppling är när man har hovar istället för händer.
Jag försökte lura matte att jag faktiskt hade lyckats knyppla lite, men hon bara fnös åt mig och sade: "Försök inte Champis, det där är nätet från en hösilagebal och inget du har knypplat."

Dags att prova en annan hobby.
Det var då jag kom på det, den ultimata sjukhagehobbyn: Ornitoligi!

Hittills har jag sett:
3 Kråkor.
1,2, många Duvor.
1 skock med Höns.
1 Lågt Flygande Jack Russelkorsning.

Champis-Ornitologen.

1 kommentar:

  1. Hejja Champis, jobba på, en ornitolog är precis vad som fattas oss!!!

    SvaraRadera