söndag 31 oktober 2010

Bandage

Mitt opererade ben är inpaketerat i ett imponerande bandage, som byts var tredje dag. Vi har nu hunnit med ett par bandagebyten sedan jag kom hem.
Matte säger att benet ser riktigt fint ut. Givetvis är jag även den perfekta patienten, och står väldigt stilla och fint medan matte pysslar om mig.

Så här går det till när jag får nytt bandage:

Först läggs en imponerande hög med bandagematerial fram.

 

Sedan tas det gamla bandaget av. Så här ser operationssåren ut.


Kompresser läggs över stygnen.



Kompresserna bandageras fast med en mjuk linda.



Benet polstras med massor av bomull.


Bomullen bandageras hårt med gasbinda.


Utanpå gasbindan rullas tidningspapper, som bandageras fast med ännu mera gasbinda.


Här är tidningspappret färdigbandagerat.



Det hela avslutas med ett lager vet wrap och lite gos.

Champis-ompysslad.

1 kommentar:

  1. Jag tycker att Champis är världens duktigaste patient & tillika en äkta skönhet som klär i allt. Även om jag tycker fasligt synd om henne .. ge henne en - tycka - synd - om puss från oss i Hälsingeskogarna ..

    // Anna

    SvaraRadera